teisipäev, 5. mai 2015

Hilma af Klint

Käisime klassiga Kumus vaatamas Rootsi kuntstniku Hilma af Klinti näitust "Abstraktse kunsti pioneer". Näitusel oli meil ka giid, kes rääkis sellest kunstnikust. Üks fakt, mis mulle meelde jäi, on see, et Hilma af Klint joonistas oma tööd  olles "vaimudega ühenduses ". Ta ei lubanud ka oma töid 100 aastat avaldada, kuna ta arvas, et keegi ei saa neist aru.





"Evolutsioon"

"Kevadmaastik"

"Suured figuurmaalid"



Mulle see näitus väga ei meeldinud, sest seal oli väga palju räägitud vaimudest, aga ma ise sellist asja ei usu. Seetõttu oli raske mõist tema joonistusi. Näitusel oli ka mitmeid pilte, mis olid hariliku pliiatsiga kritseldatud paberile ja mis tundusid väga lihtsad olevat ja, millest ma eriti aru ei saanud. Mulle meeldiks aga rohkem näha suuri ja värvilisi pilte. Neis oli midagi huvitavat ja omapärast ning need tundusid keerukamad. See kunstnik maalib erinevaid stiile ja tema maalides on midagi omapärast. Enamus pilte on lihtsad ja ma ei saa nende mõttest aru. Need pildid ei pakkunud huvi ega tekitanud tundeid ja ma ei mõistnud selle kunstniku vaatevälju.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar