teisipäev, 13. mai 2014

Püsiekspositsioon: Varamu

Sellel näitusel käisin ma 11.05.2014 Kumus. Tegemist on Kumus oleva püsinäitusega, kus eksponeeritakse eesti autorite töid 18 sajandist kuni 1945 aastani. Ma olen sellel näitusel varem vähemalt neli korda käinud ja erinevalt teisest püsinäitusest, kus ma käisin, mäletan ma sellest näitusest üllatavalt palju. Eelnevad korrad kui seda näitust külastasin oli ma palju noorem ja praegu vanemana tagasi tulles tekib huvitav võrdlusmoment. Minule endale tundub, et olen neid konkreetseid maale hakanud teise pilguga vaatama ja aastatega olen ka saanud targemaks nende maalide teemade ja tausta koha pealt.

Karl Ferdinand Von Kügelgen "Vaade Tallinnale Kopli rannast"

Gottlieb Welte "Põltsamaa lossi talvine vaade"

Johann Köler "Ema portree" ja "Isa portree"



Kahjuks ma selle skulptuuri pealkirja ega autorit ei mäleta, kuid mulle meeldis see skulptuur väga. See on detailselt nikerdatud ja mulle meenutab see skulptuur Tallinnas Pirital asuvad Amandus Adamson tehtud mälestusmonumenti "Russalka"

Johann Köler "Lorelei needmine munkade poolt"
 
Johann Köler "Herakles toob Kerberose põrguväravast"

Amandus Adamson "Hülgekütt Pakri saarelt"





Minu jaoks oli see kõige põnevam näitus, mis Kumus hetkel oli. Kõige rohkem meeldisid mulle Johann Köleri maalid. Lemmik neist oli "Herakle toob Kerberose põrguväravast", kuna mulle endale meeldib väga ajalugu ja erinevate mütoloogiad. Maale vaadates sain ma aru, et paljud sealsed maalid olid maalitud kas mingite legendide või mütoloogiliste lugude põhjal.Veel oli Johann Köleri poolt maalitud palju looduslähedasi maale, mis olid väga ilusad. Näitus olid võrreldes teistega üpriski mahukas ja seal oli palju kunstiteoseid. Näitusel oli välja pandud ka mitmeid skulptuure. Mulle meeldis neist kõige rohkem Amandus Adamsoni "Hülgekütt Pakri saarelt", mis oli valmistatud pronksist. Ma olen seda püsinäitust küll mitmeid kordi külastanud, kuid külastan ka kindlasti veel kui võimalus avaneb. 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar