esmaspäev, 12. mai 2014

"Ilmne paratamatus" 09.05.2014


Käisin eelmisel reedel vaatamas Kumus Denes Farkase näitust "Ilmne paratamatus". Näitusel oli meil kaasas ka giid, kes rääkis huvitavat juttu kõrvale, ma arvan, et ilma giidita poleks ma sellest näitusest peaaegu mitte midagi aru saanud. See, mida me vaatasime oli moodne kunst. Olen käinud ka varem erinevatel kunsti näitustel, kuid see, mida ma seal nägin tunudus väga ebatavaline võrreldes selle kunstiga, mida ma varem näinud                   



     

Ma jäin näitusele küll natuke hiljaks. Kui ma kohale jõudsin olid inimesed kogunenud ühetkokku ja giid rääkis meile alustuseks natukene moodsast kunstist.







Edasi me liikusime näituse saali. Giid rääkis meile, et iga ruumiga, kus me käime on näituse autor proovinud väljendada mingit kindlat kohta. Nendeks oli kino, raamatukogu, kool, kartoteek ja ateljee ja meie pidime ära arvama, kus me parasjagu oleme. Giid rääkis ka meile seda, et autor oli tulnud sellele ideele mingi filosoofi raamatut lugedes.



Kool























Seda oli autor mõelnud raamatukoguna, kus oli 6000 raamatut. Raamatu pealkirjadeks oli üksainus sõna. Neid raamatuid sai ka ise lehitseda

Kartoteek

Ateljeest ja kinost ma kahjuks ühtegi head pilti ei saanud. See kino oli väga huvitav ja just sellepärast, et seal oli kaks paralleelset ekraani, kus ühel ekraani jooksis eestikeelne ja teisel ingliskeelne tekst. Ekraanidel aga pilte polnud ja inimesed istusid nägudega vastamisi ja pidid vaatama ekraanile üle üksteise.





Hiljem istusime me ühe suure saali põrandale maha ja moodustasime grupid. Gruppides pidime me arutama filosoofiliste küsimuste ja lausete üle. Kõige lõpuks andis giid meile kõigile ühe a4 paberi ja me pidime sellest voltima ühe ebaloogilise trepi. 


See näitus oli väga huvitav ja omapärane. Ma pole varem käinud ühelgi sellisel näitusel. Meil oli väga tore giid, kelleta oleks see näituse vaatamine mind ükskõikseks jätnud. Ta suutis asjad ära seletada väga hästi ning pani ka meid asjade üle mõtlema ja oma arvamust avaldama. Giidiga käies sain ma ka sellest aru, et tegelikult on nende piltide taga ka mingi mõte või asi, mida autor on sellega öelda tahtnud- 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar